اجزاء معماری کلاسیک

هم اکنون که با معماری کلاسیک آشنا شدید بیایید در مورد اجزاء واقعی ساختار آن آشنا شویم. بدون شک مهم ترین جزء آن ستون است که وزن سقف را تحمل می کند. ستون ها مهم ترین بخش از معماری کلاسیک، خصوصاً در نمای ساختمان که نمای کلاسیک نام دارد می باشند.

یونانیان بناهای خود را با ستون های عمودی و سقف های مسطح می ساختند اما رومی ها در معماری یک گام فراتر رفته و با نصب آرگ، تعداد ستون ها را کاهش داده و فضای داخلی را بزرگ تر نمودند. معماران رومی از متریال های سخت و مقاوم اما سبک تر از سنگ در معماری استفاده می نمودند.

بتن از جمله مصالحی است که برای ساخت آرگ های بزرگ و طاق ها به کار برده میشد و به دلیل وزن نسبتاً پایین نیاز به ساختار پشتیبانی و تکیه گاه های بیشتر را از بین برد. ستون هایی که در معماری کلاسیک دیده می شوند دارای تزئین هستند و ارتفاع آن ها باعث می شود سقف بلندتر به نظر بیاید.

در معماری به سبک کلاسیک رنگ ها دارای محدودیت هستند؛ زیرا تنها رنگ های گرم نظیر قهوه ای، طلایی، برنزی، یشمی و غیره انتخاب می شوند. مهم ترین نکته ای که در انتخاب رنگ این گونه بناها باید رعایت شود، استفاده از یک الی دو رنگ است نه بیشتر.

در حال حاضر نمای کلاسیک توسط سازندگان و معماران مختلفی برای ساختمان های مختلف اجرا می شود. این نما شکوه و عظمت فوق العاده ای به بنا می بخشد و یادآور معماری روم و یونان است.

قیمت نمای کلاسیک در مقایسه با سایر نماها کمی بالاتر است؛ زیرا متریال اصلی برای اجرای این نما، سنگ است و سنگ نیز دارای انواع و قیمت های متفاوتی می باشد. برای آگاهی از قیمت سنگ می توانید به لینک مورد نظر مراجعه کنید.انواع سنگ ساختمانی در معادن مختلف کشور یافت می شوند، اما سنگ تراورتن رایج ترین سنگ برای اجرای نمای کلاسیک یا نمای رومی است. برای آشنایی با سنگ تراورتن می توانید به مطلب مورد نظر در سایت مراجعه نمائید.

هر چند در حال حاضر اجرای نمای رومی یا کلاسیک به دلیل مغایرت با فرهنگ اسلامی در کشور ممنوع شده است، اما این نما زیبایی فوق العاده ای داشته و دارای شکوه و عظمت بسیار زیادی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *