شغل قالی بافی

برای راه اندازی کارگاه قالیبافی لازم است مشخص شود که از کدام یک از این الیاف قرار است برای بافت قالی ها استفاده شود. در ادامه همین مبحث، علاقه مندان و قالیبافان با آماده سازی الیاف آشنا می شون.د اگرچه برای راه اندازی کارگاه قالیبافی، نخ ها و پشم های یا هر ماده دیگری به صورت آماده تهیه می شود اما دانستن اطلاعات تکمیلی جزو ملزومات هنر قالیبافی محسوب می شود.

از مباحث دیگری که در دوره آموزش قالیبافی مطرح می شود، آشنایی با ابزارها و لوازم این هنر محبوب است. آشنایی با چاقوها، تیغه قالیبافی، شانه و قیچی قالیبافی، نمونه‌ای از این سرفصل های آموزشی هستند.برای راه اندازی کارگاه قالیبافی در منزل یا به صورت کارگاه‌های کسب و کار خانگی، الزاماً تمام افراد باید آموزش های ایمنی فردی و آموزش های هنر قالیبافی را پشت سر بگذارند. تنها در این صورت است که بدون هیچ حادثه کارگاهی و با اطمینان بالا می توان بهترین قالی ها را تولید نمود.

هنر قالی بافی
در حوزه هنر قالیبافی با دو عبارت قالیبافی درجه 1 و قالیبافی درجه ۲ برخورد می‌کنیم. آشنایی با این عبارت ها برای راه اندازی کارگاه قالیبافی هم اهمیت دارد. هر یک از این دو عبارت در حقیقت به یک سری از آموزش های ویژه و تخصصی برای هنر قالیبافی اشاره دارند. در آموزش قالیبافی درجه ۱ معمولاً متقاضیان با یک سری از سرفصل ها سر و کار دارند و در آموزش قالیبافی درجه ۲، سرفصل های دیگری به آن اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *