آذرگین، علی (نقاش)

1306-1387، تهران. استاد دانشکده هنرهای زیبای تهران و مشاور هنری مطبوعات بود و در چند نمایشگاه گروهی نیز آثارش به تماشا درآمد. طی یک حادثه رانندگی در سال 1355 به شدت آسیب دید و از آن پس فعالیت هنری را به کناری نهاد.

وی دانشجوی ممتاز مقطع کارشناسی دانشکده هنرهای زیبا بود و با بورسیه به اتریش رفت و در وین موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس گردید و دکترای خود را در دانشکده هنرهای زیبای تهران با موضوع طرح های جوراب های تالشی به انجام رساند.

از آثار آذرگین، نقاشی سیاه قلمی است کهاز چهره ابوریحان بیرونی بر روی تمبر پستی چاپ شده است. بنا بر اسنادی که در آرشیو ملی ایران نگهداری می شود آذرگین در دهه 30 خورشیدی تابلوی پرتره احمد قوام السلطنه را نقاشی نموده است. همچنین در دهه 50 خورشیدی نخست وزیری وقت، پرتره هایی از خانواده سلطنتی ایران به وی سفارش داده است.

علی آذرگین در سال 1338 به نمایندگی از سازمان اتحادیه شهرداری های شاهنشاهی ایران، برای ارائه مشاوره فنی، به عضویت کمیسیون مطالعه آرم اختصاصی شهرداری های کشور درآمد، که در این کمیسیون گروهی از ایرانشناسان و هنرمندان برجسته ایرانی و غیر ایرانی همچون محمد نصر، علی اکبر بینا، هوشنگ سیحون، محمدتقی مصطفوی، یحیی ذکاء، اسداله نامدار، سپهبد امان الله جهانبانی و … به مطالعه و بررسی طراحی نشان واره های انحصاری شهرداری های ایران مشغول بودند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *